Samenwerken met de casemanager
Zoekt u een nieuwe arbodienstverlener, dan heeft u als werkgever de keuze uit veel verschillende soorten abonnementen. In mijn gesprekken met bedrijven hoor ik regelmatig dat de lijstjes die bij offertes zijn gevoegd met wat wel en wat niet in het aangeboden pakket zit, vaak moeilijk met elkaar te vergelijken zijn. Belangrijker vind ik te vergelijken hoe de dienstverlening wordt uitgevoerd. Daarom hebben wij een overzicht opgesteld wat u in welke fase van het verzuim van onze casemanagers kan verwachten. Maar ook wat onze casemanagers van u als werkgever verwachten. Want samenwerking is de basis om tot de beste verzuimaanpak te kunnen komen.
Ziekmelding
Werkgever
Uw medewerker meldt zich bij u ziek volgens de daarover gemaakte afspraken in uw verzuimprotocol. U meldt de ziekmelding in het Verzuimsysteem bij ArboTeam en vervolgens houdt u als werkgever contact met uw medewerker om te monitoren wanneer de medewerker weer (deels) aan het werk kan. Heeft u vragen of denkt u dat actie vanuit de casemanager of bedrijfsarts nodig is, dan neemt u contact op met de casemanager.
Casemanager
Uiterlijk in de 2e week van het verzuim neemt uw casemanager contact met u op. Hierover maken we vooraf afspraken, passend bij uw organisatie. Hebben managers meer begeleiding nodig, dan kunnen we direct de eerste dag al contact opnemen. Zijn uw managers meer ervaren in het onderhouden van het contact met de zieke medewerker en het signaleren van mogelijk langdurig of problematisch verzuim, dan kan het eerste contactmoment wat later liggen.