De Week van Risico Inventarisatie & Evaluatie

Heeft uw bedrijf nog geen Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E)? Is deze niet meer helemaal up to date? Of moet het plan van aanpak nodig weer afgestoft worden? Meer dan de helft van de bedrijven kampt helaas met hetzelfde probleem. Daarom komt ArboTeam in actie. Wij geven u nu graag het zetje om met de RI&E aan de slag te gaan!

Laat ons weten hoe we kunnen helpen!

Welk zetje heeft u nodig? We hebben wat mogelijkheden op een rijtje gezet. Vul gerust ons contactformulier als u hulp kunt gebruiken.

  • Informatie over do’s & don’ts van de RI&E
  • Q&A met een arbeidshygienist
  • Adviseur die helpt de eerste stappen te zetten
  • Een offerte voor uitvoeren en/of toetsing van de RI&E
  • Hulp bij de keuze voor een RI&E instrument
  • Begeleiding bij het opvolgen van het plan van aanpak om risico’s te verminderen
  • Veilig en gezond werken op de agenda krijgen en houden

Snel contact opnemen?
Bel 040 – 023 138 50

Wij geven u nu graag het zetje om met de RI&E aan de slag te gaan!

Risico inventarisatie en evaluatie

Waarom nu aan de slag?

Op 21 juni start de week van de RI&E ! Naast dat het opstellen van de RI&E verplicht is vanuit de Arbowet, wilt u als werkgever risico’s op het gebied van gezondheid en veiligheid zo klein mogelijk houden.

Het doel van de RI&E is het in kaart brengen van de risico’s binnen uw bedrijf en het opstellen van een plan van aanpak om deze risico’s te beheersen. Het opstellen van een RI&E is verplicht voor u indien u personeel in dienst heeft waarover u gezag voert (inclusief uitzendkrachten, stagiaires, vrijwilligers en inhuurkrachten).

Boetes zijn verhoogd en worden sneller uitgedeeld

Al jaren komt het aantal bedrijven wat voldoet aan de wettelijke verplichting van de RI&E niet boven de 50% uit. De naleving is het laagst bij kleine bedrijven. Daarom startte het ministerie van SZW in 2020 een meerjarenprogramma om de naleving van de RI&E te verbeteren, zowel kwantitatief als kwalitatief. In het jaarplan 2020 van de Inspectie SZW worden al extra en strengere controles genoemd, de boetes zijn verhoogd en er worden sneller boetes uitgedeeld.

RIE, Twee, Eén.. aan de slag!

Heeft u nog geen RI&E? Neem dan contact op met uw casemanager. Wij kunnen u helpen de juiste stappen te zetten.

Arbodienstverlening tijdens de coronavirus

Arbodienstverlening tijdens het coronavirus

Een telefonisch spreekuur met de bedrijfsarts is sinds een jaar meer regel dan uitzondering. Uit onderzoek van Ipsos bleek dat 15% van 1100 ondervraagde medewerkers toch de voorkeur geeft aan face-to-face contact. Wij spraken met bedrijfsarts mw. de Laat over haar ervaringen het afgelopen jaar.
samenwerking is de basis om tot de beste verzuimaanpak te komen

Samenwerken met de casemanager

Hoe ziet de samenwerking met een casemanager van ArboTeam er uit? Wij hebben een overzicht opgesteld wat u in welke fase van het verzuim van onze casemanagers kan verwachten. Maar ook wat onze casemanagers van u als werkgever verwachten. Want samenwerking is de basis om tot de beste verzuimaanpak te kunnen komen.

Verzuimmeldingen en verzuimduur

Vergelijken we de eerste weken van 2021 met vorig jaar, dan zien we dat we in januari 40% minder nieuwe ziekmeldingen ontvingen. Nu halverwege februari ziet het er naar uit dat we ook deze maand minder nieuwe verzuimmeldingen ontvangen ten opzichte van februari 2020. Goed nieuws?

Arbo

Verzuim gaat over mensen die ziek zijn. Voor u als werkgever gaat het verder dan dat. Wij helpen u bij het vinden van een goede balans tussen mens en organisatie in de aanpak van ziekteverzuim, met zicht op de wettelijke kaders.

Inkomen

Verzuim kan financiële gevolgen hebben voor uw onderneming. Het is belangrijk om een goed beeld te hebben van deze risico’s. Ook hier informeren wij u graag over. Dit doen wij samen met de adviseurs van Vanbreda Risk & Benefits waar ArboTeam onderdeel van is. Zij kunnen u ook adviseren over de mogelijkheden van het verzekeren van deze risico’s.